Monday 18 June 2012

Keegoan

                 Tumblr_m41i5grpcs1qzqz1eo1_500_large

                                        Tengah tu aku punya . Harap maklum .


Assalammualaikum .


Fuhhh~ tajuk aku . Cikgu BM aku pun kalah . Ewahh lol . Bye de wey , kalau ada ayat merepek , sila ignore kan . Aku nak hilangkan perasaan yang pelik dalam diri aku ni . Heh -.-


Ego . Siapa yang taktahu ? Sesetengah orang beranggapan Ego sama dengan sombong . Yeke ? Aku pun tak sure . Tapi , aku ada sifat Ego tersebut . Semua orang tak perfect dan ada kelemahan . Ego salah satu kelemahan aku . Aku sendiri tak tahan dengan ego aku sendiri . Aku tak minta dilahirkan dengan perasaan sebegitu . 


Dan aku ni jenis yang susah nak minta maaf dan susah nak maafkan orang lain . Seriously , kenapa aku bersifat begitu ? Kadang-kadang ia berlaku tanpa sengaja . Aku tahu , sekarang ni dah ramai yang benci aku disebabkan sifat aku tu . Ego aku makin tinggi sekarang . Aku tak tahu nak buat macam mana lagi . Orang nasihat senang lah , tapi bagi aku , nasihat tak mencukupi . 


                                 Tumblr_m5skdihrlm1rylex2o1_400_large


Sekarang aku dah malas nak pergi sekolah . 100% mood aku nak pergi sekolah dah hilang . Pernah terlintas di fikiran aku . Aku teringin nak tukar sekolah . Entahlahh . Tapi aku tak pernah cakap kat mak aku macam tu . Biarlahh apa nak jadi . Takdir untuk aku .


Kadang-kadang aku rasa , hidup aku lebih terurus dulu waktu aku berseorangan . Seriously , waktu sekolah rendah dulu aku selalu bawa diri . Tak bergantung dengan orang lain . Padahal tak matang lagi time tu . Aku selalu rehat sorang-sorang . Naik darjah 4 , aku dah ada ramai kawan . Aku rasa , kawan tempat aku luahkan apa yang aku nak . Tempat aku hilangkan bosan dan semuanya . Bila pergi sekolah , aku happy . Tapi sekarang , aku rasa duduk rumah lagi best . 


Entahlah ! Aku pernah cakap yang aku tak dapat nak tafsirkan diri aku ni . Aku tak minta jadi macam ni . Ego aku semakin menjadi-jadi sejak akhir-akhir ini . Marah , caci , kutuk aku ... aku terima .


Blah !

No comments:

Post a Comment