Saturday 18 February 2012

Edit gambar lagi .

             Tumblr_lzjn23gljl1qfik8to1_500_large


Assalammualaikum !


First time tak letak 'anyeonghaseyo' . LOL . Oke , straight to the point . Aku malas nak merapu =__="


Meh aku ajarkan macam mane nak buat gambar macam kat bawah nie 




Kan macam ade blur sikit kan kat tepi-tepi tu ? Nak buat ? Ikut step ni , oke ?


1- Macam biasa , bukak Photoscape >> Editor >> pilih gambar .


2- Dah pilih gambar , korang click anak panah kecil Filter tu then pilih Linear Gradient .


3- Then , edit laa mengikut kesukaan korang . Yang Range tu , nak adjust saiz blur tu . Kalau nak tukar warna blur tu pun boleh . Kan ade kotak warna putihkan ? Tekan anak panah kecil kat sebelah tu . Pilihlah warna yang korang sukaa . Tapi , aku better warna putih laa . Nampak suci je . Luls . 


4- Kalau nak buat blur kat keliling gambar macam aku buat tu , just ulang step yang same je . Tekan Filter >> Linear Gradient . Then , nak letak nama korang ke ape ke , pergi Object . Taiplah nama korang ke bias korang ke . Dah siap and puas hati gila , SAVE !


Done ! Simple ? Heee ~ Ppyong !


               Aku malas nak letak gambar bila buat tuto . Kebanyakan aku just letak ayat je .

No comments:

Post a Comment