Saturday 4 February 2012

Tutorial letak Blogskins =D

                  Tumblr_lyswrmetfy1qf1bq5o1_500_large

assalammualaikum , anyeonghaseyo ! 


Hari nie entah aku kena sampuk dengan ape entah , tetibe je nak buat tutorial . What ? Tutorial ? OhMaiii ~ pandai ke ? Oke , aku try . 


Aku nak buat tutorial , macam mana nak letak skins kat blog . Aku tengok tutorial lain , Mak Aihh ~ panjang lebar . padahal step sikit jee . Oke , aku kasi step yang aku buat je laa . Ikut step nie , oke ?


1- pergi bukak blog korang >> Design >> Edit HTML .


2- Cari perkataan Revert to Classic Template . Then tekan OK !


3- Kalau korang preview , jangan gelabah tau sebab blog korang jadi hodoh . Luls . 


4- Korang carik Blogskins yang korang suka . Kat mana ? Taktahu ? Errmm , pergisini . Carik lah Blogskins yang korang suka .


5-Then , nak tengok besar-besar , just click perkataan Preview it je . Yang nie 








6-Dah jumpe skins febret korang and dah puas hati gilaa-gilaa , carik pulak perkataan Blogger Main untuk ambil code nak letak kat blog . Macam nie








7- Bila korang dah click , akan jadi macam nie .






so , tekan benda alah tu , akan dapat code kan ? macam nie 








9- Last step , copy code tu , then paste kat Template korang tu . Jangan lupe , padam semuaa code lama tau ! Then , preview lah kalau nak tengok . Dah puass hatii gila , Save Template Changes ! Siapp .


Amacam , jadikk ?? Kalu tak jadi , dun know laa . aku buat ikut step nie jadikk je . Kalau tak jadik , try balik . Maybe ade yang tertinggal step ke . Kalau jadik , suka letuww . Ahakss . Kejap lagi , aku kasi tahu macam mana nak tukar about me ke The owner ke or watever lah . 


K , nak rehat jap . 


Ppyong ~

1 comment:

  1. /nangis/ aku tak jumpa Revert to Classic Template . >.<

    ReplyDelete