Friday 17 February 2012

Edit gambar



                                                       Klik untuk tumbesaran . LOL .
Assalammualaikum , anyeonghaseyo !


Kalau nak tahu , gambar atas tu aku yang buat . // ceh poyo . HARAM CURI GAMBAR TU !! Penat-penat aku buat , senang je korang nak curi . Edit gambar nie simple je . Ni gambar sebelum aku edit 




ade perbezaan kan sebelum and selepas ? 


Hari nie , rajin nak buat tutorial jap . Meh aku ajar macam mane nak edit gambar . Tuto nie , Alia and Fifi yang request . So , dari dorang terus tanya aku kat sekolaa , baik aku buat untuk dorang . Bukan untuk dorang laa . Orang lain nak pun bolehh . Jom start !




1- Bukak Photoscape . Aku buat guna Photoscape . Kalau nak guna Photoshop pun boleh tapi aku jarang guna so , dah tak berapa ingat . Sorii .


2- Buka Editor >> pilh gambar yang korang nak edit tu .


3- Then , kalau koramg nak buat gambar macam aku tu , buat macam nie :




Tekan kat anak panah kecil tu tau !


4- Pilih Color Curves . Then , adjust mengikut kesukaan korang .


5- Tekan Filter >> Fade Style >> adjust sendiri .


6- Dah siap , sukati korang lah nak letak nama korang ke kat gambar tu , nama bias korang ke . Dah puas hati , SAVE ! 


Done . Simple rite ? 


Ppyong !

No comments:

Post a Comment