Saturday 4 February 2012

Tutorial nak edit sesuatu dekat blogskins .

                  Tumblr_lytoqrsx541r4jy0bo1_500_large

                                                atoto , comelll ! *O*

assalammualaikum and anyeonghaseyo !

we meet again . Luls . apa kejadah nak speaking pulakk niee . Oke , straight to the point . Ni second entri aku hari ni . Tajuk die aku taktahu nak letak ape so , aku letak ape je yang aku tahu . A-cha , Jom start !


Bila korang dah letak skins baru , konfem korang nak letak pasal korang kan ? Tapi kat situ ade pasal owner bloggie lame tu . kan kan ? Luls . Haaa , meh aku kasi tau macam mana nak tukar semua tu . sape dah tahu , sukatilah nak buat ape . yang taktahu meh aku ajar . Tapi aku buat tuto nie , berdasarkan blog aku .


1-Bukak blog korang >> Template .


2-Tekan Ctrl+F serentak , oke ? Then akan keluar sumting kat atas . 


3-Isi tempat kosong dengan jawapan yang betul . Luls . Joking . Jangan ikut pulakk . Korang taip ape yang korang nak tukar tu . Faham ? Maksudnya , korang taip ape yang korang nak tukar . Contoh , korang nak tukar About Me . Taip kat situ About me . Then , akan ter'highlight' . 


4-Tukar laa dekat About Me tu pasal korang . Padam pasal owner lame tu . Then kalau nak tukar yang lain-lain tu pun , step dia same je . Taip , tukar .


5-Dah siap tukar , try lah preview . Kalau dah puas hatii , dah jerit-jerit macam orang gila , Save Template Changes . Siaapp !!! ^^


Simple rite ? Aku buat pun macam tu . Oke , lepas nie , taktahu laa nak sambung buat tutorial ke tak . Tak kut . Aku buat nie pun just saje-saje . Luls . Kbaii . Nak layan MBLAQ Hello Baby .


Ppyong ~

No comments:

Post a Comment